dilluns, 25 de juny del 2012

Núvol de mató, estrelles de mel {i pluja de maracujà}


Aquesta vegada he de dir que participar al Memòries d'una cuinera d'aquest mes m'ha reconciliat amb el el meu sifó de mousses. Feia un any que l'havia comprat i no acabava de sortir-me'n quan l'usava.
Després de diversos intents ja me'n surto i us presento el núvol de mató que ha quedat deliciós.
Per a quatre persones

Necessitarem:
 - 200 g de nata per a muntar
 - 250 g de mató "Pastoret"
 - 100 g de caramels de mel
 - licor de maracujà
 - 1 sifó de fer mousses
 - 2 càrregues de gas 

Farem:
Posem la nata en un cassó i l'escalfem a foc mig.
Afegim el mató i remenem fins que veiem que es desfà.
Ho passem per un tamís per tal que quedi ben fi.
L'aboquem al sifó, que haurem tingut a la nevera perquè estigui fresc, i tanquem, deixant anar les dues càrregues de gas.
Els sacsem ben fort tres o quatre vegades.
El refrigerem al frigorífic per més d'una hora. Jo l'he preparat d'un dia per l'altre.
En el moment de servir posem el sifó boca avall i pressionem la palanca per deixar anar la mousse.
Per a fer les estrelles de mel posarem els caramels al forn, preescalfat a 200º, sobre un paper de forn, deixant-los un parell de minuts o fins que veiem que s'han desfet. Us he de dir que he anat fent les estrelles d'una en una perquè quan surten del forn se solidifiquen ràpidament. Tallem amb la forma d'estrella. 
Finalment reguem amb una mica de licor de maracujà.

Això d'observar la natura és un gran relax, de la mateixa manera que menjar-nos aquestes postres mentre escoltem Stevie Wonder que ens canta You are the sunshine of my life...

39 comentaris:

  1. Uau!!! Nani, m'has deixat amb la boca oberta! Veig que ja tens dominat això del sifó, eh? I l'estrella de mel, és tant bonica! Les teves fotografies, com sempre, també són delicioses... petons!

    ResponElimina
  2. Mmmmmmmm....mel i mató. Bonissim. La presentación y las fotos,excelente !!! Com sempre.

    ResponElimina
  3. Les estrelles són un detall únic! Quina mousse més bona Nani....

    ResponElimina
  4. Fantàstic, ja només amb el nom et quedes impressionada. M'ha encantat!!!

    ResponElimina
  5. Les estrelles son boniques!!:) bona la recepta, la veritat

    ResponElimina
  6. Nani como siempre tus propuestas espectaculares y tus fotos igual. La de la abeja me encanta ¡ que enfoque mas perfecto! y ademñas es dificil, yo tengo una similar con la salvia y casi no hay tiempo de prepararte y disparar.

    Bss

    Virginia "sweet and sour"

    ResponElimina
  7. Hi ha postres que són deliciosos però és que a més a més aquest teu és preciós!! moltes felicitats, crec que ens has deixat a tots amb la boca oberta i amb ganes de menjar-lo!! ;) petonets!

    ResponElimina
  8. com t'has lluit amb aquesta recepta versionada de mel i mató!!! m'agrada molt! Per cert, estic molt contenta que el detall que t'he fet arribar t'hagi agradat!!! :)

    petonets

    ResponElimina
  9. Continues pel bon camí, increïble, impressionant!! Cada cop et superes, felicitats!

    ResponElimina
  10. Una delicatessen al alcance de la mano. Felicitats.
    Muy chula la foto de la copa.
    Saludos desde Waterbridge.

    -Andy-

    ResponElimina
  11. Ole, ole!! Saps que vaig a estar a punt de fer una escuma també? LEs estrelles són tremendes!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  12. A més d'un plat deliciós aquests núvols de mató són una veritable obra d'art.
    Felicitats,
    Conxita

    ResponElimina
  13. Quina presentació més bonica!! amb un postre tan català i tan bo com aquest!!
    Ptns.
    Susanna.

    ResponElimina
  14. Un postre de restaurante de 5 tenedores, qué bueno, me llevo la idea. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  15. M'has deixat flipada amb aquests estels de mel, quina idea tan bonica per a presentar unes postres!

    Enhorabona ;-)

    ResponElimina
  16. Una presentación espectacular! y seguro que buenísimo!!! Besos.

    ResponElimina
  17. Les fotografies son maravilloses com sempre, i aquest núvol amb les seves estrelletes es perfecte...
    El sifó es cuestió de prendre el punt, veuràs que dins de res els faras servir per qualsevol cosa. I si tens preguntes, potser et puc ajudar, perquè ara el tenim controlat :o)
    Petonets,
    palmira

    ResponElimina
  18. Ohh, divina presentación.. me ha encantado. Bss

    ResponElimina
  19. Jo també tinc el sifó una mica abandonat... m'has fet pensar-hi. El nuvol de mató deu ser tota una delicia, i amb aquesta pluja i aquestes estrelles es ja de nota! Petonets

    ResponElimina
  20. El nom ja és suggerent.. i quan llegeixies la recepta és fàcil imaginar els sabors. Les estrelles són espectaculars!!! Petons

    ResponElimina
  21. quina presentació més maca! m'alegro molt que gràcies a Memòries t'hagis reconciliat amb el sifò!!!! un miliò de gràcies reina!!! petonets

    ResponElimina
  22. Ostres quines fotos! ja se't fa la boca aigua! a més sempre he pensat que podia anar bé això del sifò per fer una mousse ben esponjosa, però mai m'he atrevit!, veient els teus resultats, potser que mi llenci...

    ResponElimina
  23. Xiqueta! Em fas agafar ganes d'anar a la llauneria Mata a buscar un sifó.
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  24. Eres un ejemplo de superación. Cada día mejores fotos y recetas.
    Que rico!!!

    ResponElimina
  25. Que bonic que t'ha quedat!! Petons

    ResponElimina
  26. Si vosaltres feu aquestes coses que feu, amb aquesta pinta, amb aquest color i segur, segur que així de bona, com redimoni voleu que jo presenti les meves receptes...
    No hi ha dret.

    Petonets

    ResponElimina
  27. Una forma ben freca i divertida de menjar mel i mató- Una bona idea per l'estiu i sense el Maracujà, que déu ser bonísim, també molt bo per als nens. Petons.

    ResponElimina
  28. Impresionante combinación, que maravillosa forma de presentar este postre, eres una artista.
    Besitos bonita.

    ResponElimina
  29. M'agrada moltíssim, si fins i tot li poses uns noms genials!
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  30. oooh m'encanta!
    M'agrada molt la presentació, la recepta i aquestes fotos super fantàstiques que fas
    Les estrelles mel son genials, es molt original
    Un petó!

    P.D: Jo crec k el tema sifó el ja el tens dominat :)

    ResponElimina
  31. La fotografia de l'abelleta a la flor de lavanda és preciosa.

    ResponElimina
  32. Quines fotos mes maques!! M'agradan moltissim!!

    ResponElimina
  33. Doncs jo crec que el sifó deu ser l'únic gadget de cuina que encara no tinc!! m'hauré de fer la idea! Això ha d'estar boníssim! Marta

    ResponElimina
  34. ¡Naniiiiiiii!!! ¡Qué recetón!!!!! De las que a mí me gustan. Buenísima idea la de la espuma. Y lo de las estrellitas de caramelo de miel, genial. Buenísima. Te la copio entera. Y encima me pones a Stevie Wonder. Un pleno total. BeZitos.

    ResponElimina
  35. encara no havia vist la teva participació al memòries!!! Que chulu t'ha quedat! jo no sóc massa de mató i per aixó no vaig participar,... pero espero el proper tema!!!!
    Petons

    ResponElimina
  36. NÚVOLS, ESTELS... Aixó si que es un POSTRE CELESTIAL!!! :)

    ResponElimina
  37. Quines postres més originals... les estrelletes m'han agradat molt! Tens unes fotos maquíssimes! Felicitats!

    ResponElimina