dilluns, 22 d’abril del 2013

Creps amb mel i melmelada de llima {dolça dolçor}


La combinació de mel i llimona resulta sempre un remei molt bo per als refredats i mal de gola. Però avui farem com a curació de l'ànima unes creps, perquè segur que us milloraran l'estat d'ànim aquestes postres ben bones. El contrast de la mel amb la melmelada de llima resulta una exquisidesa. Així que toca fer-les ràpidament.
Per a una crep gran que compartirem entre quatre,

Necessitarem:
 - 150 g de farina
 - 1 ou
 - 200 ml de suc de pinya
 - 1 xic de sal
 - 1 cullerada (postres) de sucre
 - 1 cullerada (sopera) d'oli d'oliva
 - 1 cullerada sopera de Cointreau
per a coure les creps:
 - 1 trosset de mantega
per a farcir i ornar:
 - mel líquida
 - melmelada de llima d'Els Fruits Saborosos

Farem:
En un bol gran anem barrejant els ingredients per ordre i remenem fins aconseguir una pasta homogènia.
Un cop feta la passem per un colador o colador xinès, per tal de treure els possibles grumolls que hagin quedat.
Deixem reposar, com a mínim, una hora al frigorífic.
Escalfem la paella on els farem i hi passem una nou de mantega amb una forquilla per tot el fons.
Amb un cullerot deixem caure la meitat de pasta, la movem fins a cobrir tot el fons i quan veiem que estigui més o menys quallada i daurada la tombem i coem de l'altre costat.
En farem dues, la de sota la deixem sencera i hi posem la melmelada de llima per sobre.
La crep que va damunt la fem una mica més doble perquè no es trenqui i amb un motlle li donem forma de flor.
Guarnim amb la mel i servim.

Hem fet just perquè hauríem repetit, el proper dia doblarem les quantitats.
Mentre llepàvem les culleres Maria Bethânia ens cantava la dolça Mel.

32 comentaris:

  1. A més de delicades i boníssimes, les teves creppes t'han quedat precioses... nani!

    ResponElimina
  2. Que boniques i que bones!! I a més a més amb poders màgics!! Petonets!

    ResponElimina
  3. La combinació mel i llima m'encanta, és un contrast deliciós.
    I la crep en forma de flor queda molt bonica!

    ResponElimina
  4. La melmelada de llima em faria molta gràcia provar-la però haig de reconeixer que el pedaç de mel tan apetitós que tens al costat del plat m'ha hipnotitzat! mmmm....!!

    ResponElimina
  5. Quina crep més preciosa, Nani!! m'has deixat amb la boca oberta, a punt de menjar-ne un trosset i la combinació m'encanta! Estem massa acostumats a fer-les individuals, per això la idea de fer-la gran per compartir-la entre 4 m'ha agradat molt!
    Petons!! :)

    ResponElimina
  6. Mel i llimona és una combinació divina i perfecta per cuidar-se molt molt.
    I aquest crep presentat així sembla un postre de luxe! M'encanta com ha quedat.
    espero que et posis bé aviat!
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  7. T'ha quedat un pastís preciós! Aquesta bresca, te la vas acabar menjant no? M'agrada molt menjar la mel directament de la bresca, és boníssim!petons

    ResponElimina
  8. Nani, és que no pares, em dóna la sensació que cada dia aquí hi ha una recepta diferent, jeje! m'encanta aquesta!
    bona setmana, guapa, i bona diada de sant jordi per demà!

    ResponElimina
  9. Mare meva Nani!!! quina presentació més xula!!! petonets

    ResponElimina
  10. Quina monada de presentació i quines fotos més maques, m'encanten!!! Jo encara els tinc pendents de fer, com sempre a l'última moment jejjee, la idea de la melmelada de llima l'he trobat genial, i m'ha donat alguna que altre idea jajjaja.

    Petonets!!!

    ResponElimina
  11. OOOOHHHH!!!! Nani... ara que tinc melmelada de llimona... sembla que darrerament tenim telepatia entre Tarragona i la ciutat ganxeta.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  12. UUuuuuiiiii!! Quina recepta tan original!! ...i amb espectacular presentació!!! (com totes les que fas....)
    La meva germana és molt aficionada a fer melmelada de llimona i creps. Li passaré la recepta!!!
    Petons, Nani!!!
    Olga

    ResponElimina
  13. Els teus creps m'han semblat una delícia; inclús s'hem ha omplert la boca aigua de bon matí.
    Unes FOTOS PRECIOSES I TOT EL POST PER ADMIRAR!!!
    Bon dia de SANT JORDI BONICA!!!

    ResponElimina
  14. Bon dia! Teniu un petit regalet al nostre blog: http://www.clickpicsblog.com/2013/04/best-blog-award.html

    He de dir que quina preciositat de crêpes, i quina bona pinta! Ho haurem de provar a casa! :)

    ResponElimina
  15. Espectacular Nani, només amb la presentació ja m'ho menjaria tot però si a més m'hi poses aquesta bresca de mel deliciosa i un toc de llima ohhhh, ohhhh i ohhhh!

    ResponElimina
  16. Te ha quedado de lujo, qué presencia, entra por los ojos. Y el sabor con lo que me gusta la miel y el limón, me lo imagino!!.

    ResponElimina
  17. Quines fotos tan empresionants....m'encanten les celdes de mel...els crêpes i aquests talls tant macos que els hi has fet...mel i llima.... impresionada m'has deixat!!!!
    Però les fotos son precioses!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  18. gràcies pels ànims! segur que estava boníssim, però a la vista és maquíssim!!! ptó

    ResponElimina
  19. Mermelada de lima!! Eso ha sonado mejor que bien. La presentación ha quedado preciosa. Enhorabuena. Y ese trocito de panal!!! Me ha encantado. Este mes no puedo estar en el reto de Memories, pero al siguiente no falto. Besos.

    ResponElimina
  20. Que bons deuen ser!! Per cert les fotos precioses amb el troçet de panal i la flor que has fet a la crep.
    Ptns.
    SU.

    ResponElimina
  21. Nani los creps espectaculares peros las fotos, estas fotos me enamoran totalmente.
    Besos bonita.

    ResponElimina
  22. Que original amb aquesta flor, i quina crep més bona i curativa, de fet jo de petita sempre les menjava de llimona i sucre i m'encantava!! ara m'he passat a la nutella i coco!!
    petonets

    ResponElimina
  23. La foto de la taula és preciosa i molt original la forma que li has donat a les creps.
    La mel és de la visita que vas fer?
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  24. Quines creps més bones!!! Jo tinc mel del meu tiet a casa i està de vici!
    La segona foto es fantàstica.
    Petons i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  25. Quines creps més maques tan quedat i que bones!! petons

    ResponElimina
  26. ¡Qué receta tan buena!! No sólo por la pinta, que es estupenda, también por la originalidad de su composición... y las fotos... preciosas!!! Acabo de conocer este blog pero me quedo por "aquí".

    Un saludo,
    Marta ("Sweet & Home la Vida es Dulce")

    ResponElimina
  27. Quina presentació tan bonica! La mel i la llima ho rematen. Boníssimes!
    Marta

    ResponElimina
  28. Hola Nani,

    T'acabo de descubrir gràcies al curs d'estilisme de Jackie. Fantàstic blog. Ja em tens per aquí :D

    Salutacions!

    ResponElimina
  29. Quina preciositat!! i a més boníssim!!

    ResponElimina