divendres, 11 de novembre del 2011

Galetes espiadimonis {amb gingebre}

M'agraden molt les libèl·lules. Són tan elegants. Les persegueixo amb la càmara per arribar a aconseguir una bona fotografia, però encara no la tinc. Ah, però si he fet unes galetes que toquen el cel...

Necessitarem:
 - 250 g de farina
 - 125 g de sucre
 - 1 cullerada sopera de mantega en pomada
 - 1 cullerada sopera de canyella en pols
 - 1 ou
 - llet tèbia
 - la pell d'una llimon mitjana rallada
 - mantega per untar
 - sucre de lluestre per a empolvorar
 - trossos de gingebre 
 - talladors de formes

Farem:
En un bol hi posarem tots els ingredients, excepte la llet, i els pastarem a ma.
Anirem afegint la llet tèbia de mica en mica, de cullerada en cullerada per a no passar-nos, fins que tingui consistència i pugui ser estesa i aplanada pel corró.
La deixarem reposar unes hores al frigorífic.
Jo l'he fet per la nit i l'he treballada pel matí.
L'estendrem i tallarem amb les formes que ens vinguin de gust.
Posarem un trosset de gingebre com a decoració i  gust exòtic.
Enfornarem en una safata que estigui untada amb mantega  i empolvorada amb farina.
A 180º uns 15 minuts (aproximats). Cal escalfar el forn abans.
No s'han de deixar coure massa temps perquè podrien quedar dures.
Bones, però dures. M'ha passat alguna vegada.
Millor que surtin una mica toves perquè ja s'acabaran de fer amb la pròpia escalfor.
Les empolvorarem amb sucre de llustre.

Ens asseurem  i prendrem un te tranquil·lament, deixant-nos anar i que el temps flueixi mentre escoltem  Gloria Estefan amb Words get in the way. Apa, fora presses...


Algunes vegades vegades, abans de fer la foto faig un croquis.
I si veig un espiadimonis a la natura el capturo amb la càmara...una meravella!

5 comentaris:

  1. Fantàstiques!!! M´encanta la forma de la galeta...Et felicito.

    ResponElimina
  2. Em semblen genials, a més amb tan poca mantega em sembla una receta per tastar urgentment ;o)
    La libèlula m'agrada molt es tan elegant y sofisticada...
    Petonets i bon cap de setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  3. M'encanta tot, la libèlula, la tasseta i la foto. Genials!!!
    Petons

    ResponElimina
  4. No se't trenquen al treure-les del forn? Sembla una forma tan delicada... Ho haurem de provar! Tu fas que sembli fàcil, però segur que no ho és tant.

    ResponElimina
  5. A mi es que el nom d'espiadimonis ja m'encanta.
    Tot i que m'agrada molt la mantega reconec que és millor no abusar-ne, em sembla una molt bona proposta.
    Què organitzada, croquis i tot!
    Petons.

    ResponElimina